Иновативно училище
Американският колеж в София е официално признат от българското Министерство на образованието и науката за иновативно училище. Първият проект, който спечели това отличие на училището, беше „Интегриране на технологиите в образователната среда чрез използване на Chromebooks и платформата Google Classroom“ през учебната 2017-2018 година. През 2019-2020 г. статутът на училището беше подновен с появата на Ученическия институт за компютърни иновации и производства (SCIFI). През 2020-2021 г. Американският колеж в София въведе 20% онлайн обучение в отговор на пандемията COVID-19, като отново си осигури иновативен статут. Продължете надолу, за да разберете какво прави колежа специално място за учене и преподаване, което се стреми да изпревари тенденциите в подготовката на своите ученици за утрешния свят.
20% онлайн обучение
Учебната 2020-2021 година е безпрецедентна в новата история на Американския колеж в София. Опитът от дистанционното обучение от пролетния семестър на 2020 г. е от голяма помощ при разработването на учебен план с вградени противоепидемични мерки. През есента на 2020 г. колежът планира 20% онлайн обучение. На практика всеки випуск проведе своите часове онлайн уроци в един ден от седмицата, като това намали движението в учебния комплекс. Часовете, които се провеждаха онлайн, са по тези предмети, за които класът обикновено се среща два пъти седмично.
Докато са на територията на колежа, всички ученици, преподаватели и служители са длъжни да носят маски на закрито, да спазват социални дистанция, да следват указанията за движение, да използват само определени входни и изходни точки към сградите и да дезинфекцират често ръцете си.
Ученически институт за компютърни иновации и производства (SCIFI)
Ученическият институт за компютърни иновации и производства е обичаният колежански “мейкърспейс”. В него ще намерите аудио-визуално студио от последно поколение, център по компютърен дизайн и производства с 3D принтер, машини за лазерно изрязване и вакуумно оформяне, класическа работилница с професионални инструменти, лаборатория по роботика и работно пространство.
През 2019 г. SCIFI бе домакин на третия Тикун Олам Мейкъри (ТОМ) Мейкатон - седемдесет и два часовото предизвикателство събира на едно място нуждознайци – хора със специфични възможности – и мейкъри – инженери, дизайнери и хора със сръчни ръце, за да създадат прототипи на технологични решения на проблеми, които хората със специални нужди срещат всеки ден. Бележити гости, които се включиха в TOM Мейкатона бяха д-р Ричард Тъкър Юинг Мл., Президент на колежа, Н. П. Ирит Лилиан, Посланик на Израел, Н. П. Ерик Рубин, Посланик на Съединените американски щати, екипът доброволци на ТОМ България, участници и членове на общността на колежа.
Днес SCIFI е домът на няколко свободноизбираеми предмета като Инженерство и новинарските емисии “Финикс”, няколко клуба, включително “Клуба на Мейкърите”, комитетът “SCIFI” и други ученически инициативи, които целят да разпространят знанията и уменията за работа с оборудването в SCIFI за академични и творчески цели. Нерядко колежани посещават SCIFI, за да работят над своите задания по физика, астрономия, география, биология и други. Институтът е прераснал в социално пространство, където ученици и преподаватели работят заедно, обсъждат научни и инженерни теми и се забавляват, докато творят с ръцете си и оборудването, което им е на разположение.
Някои проекти от учебната 2019-2020 г., които са разработени и реализирани в Ученическия институт за компютърни иновации и производства включват диорамите по география, LED съзвездията по астрономия, плакатите за острова на мечтите по английски език в 8. клас, проектирането на кукла по английски език в 8. клас и създаването на пъзел или мим по физика.
Ученическият институт по компютърни иновации и производства е толкова голяма част от живота в колежа, че има свой собствен сайт с актуални проекти. Разгледайте го тук.
„Интегриране на технологиите в образователната среда чрез използване на Chromebooks и платформата Google classroom“; 2017-2018 г.
Още от учебната 2017-2018 г. колежът е официално обявен от Министерството на образованието и науката за иновативно училище. Проектът, който печели на училището това отличие, е „Интегриране на технологиите в образователната среда чрез използване на Chromebooks и платформата Google classroom“.
Проектът на Американския колеж се основава на определени цели, като всяка от тях предлага промяна на образователната среда и начина на учене:
1. Създаване на платформа за интерактивно общуване, както между ученици, така и между ученици и преподаватели;
2. Изграждане на умения за етично и отговорно използване на дигиталните медии;
3. Осигуряване на лесен достъп на учениците до платформи за оценка на техните знания и умения на различни нива;
4. Създаване на мотивираща среда, в която учениците са в центъра на обучението и в която техните усилия и постижения се оценяват в реално време, а при необходимост от подкрепа от учителя, тя е индивидуална и целенасочена;
5. Създаване на среда, в която учениците надграждат своите знания и намират оригинални решения, които поощряват индивидуалността на всеки ученик.
Проектът стана възможен благодарение на щедрото дарение на Chromebooks от страна на Американски училища и болници зад граница (ASHA), програма на Американската агенция за международно развитие (USAID). Първите Chromebooks бяха въведени през 2015 г. в осми клас, а от новата учебна година колежът разполага с 800 Chromebooks, с помощта на които всеки ученик може да учи във виртуалната класна стая на Google.
Излишно е да се споменава, че този иновативен подход във времето се доказва като изключително важна технологична основа в месеците когато пандемията от COVID-19 затвори училищата за присъствено обучение. Гладкият преход към дистанционно обучение беше възможен благодарение на ранното възприемане и възползване от възможностите за онлайн “облачно” обучение, което бе въведено успешно в колежа още през 2017 г.