Колежът предприема инициативи за развитие и усъвършенстване

През последната година общността на Американския колеж в София работи по изготвянето на всеобхватен самоанализ като част от стандартния процес по подновяване на акредитацията ни от Асоциацията на колежите и училищата на Средните щати (MSA).  В периода 21-24 октомври екип от експерти от MSA ще посети Колежа, за да провери качеството както на учебните ни програми, така и на целите за развитие на училището през следващите седем години.

Още преди пристигането на акредитационния екип,  процесът на самоанализ ни подтикна да въведем някои промени за повишаване на качеството на преподаване и организацията в Колежа. Надяваме се, че ще забележите признаците за тези промени през следващите седмици и месеци, и че няма да се поколебаете да споделите с нас мнението си, за да помогнете на тези инициативи да успеят.

Цел 1: Да се повиши нивото на владеене на английски език от учениците и да се намали разминаването в представянето по английски език между учениците през петгодишния период от 8. до 12. клас

Данните от самоанализа показват, че много от учениците ни се нуждаят от повече от една година интензивно изучаване на английски език в осми клас, за да овладеят езика до съвършенство. Свободното владеене на английски език е необходимо условие не само за прием и успех в университет, а и за академичния успех в Колежа. Затова от тази есен въвеждаме допълнителни часове към курса по английски език и литература за 9. клас, изцяло посветени на усъвършенстване на уменията по английски език на учениците.  Също така всички ученици в 8., 9. и 10. клас ще полагат изпита Aptis всяка пролет. Aptis е разработен от Британския съвет и тества нивото на владеене на английски език. Въз основа на резултатите на този тест и препоръките на учителите, ще предоставим допълнителна подкрепа на учениците, които се нуждаят от такава. 

Цел 2: Да се подобри представянето на учениците, да се намали стресът и да се понижи броят на напусналите ученици чрез по-ефективна система за оценяване, обратна връзка и подкрепа

Много ученици и родителите считат, че Американският колеж в София е трудно от академична гледна точка училище и в проведената миналата година анкета изразяват мнение, че системата за оценяване понякога е неясна или обезсърчаваща. Учениците твърдят, че често не знаят на какво да наблегнат, за да повишат оценките си. Обърнахме сериозно внимание на тези резултати, тъй като много научни изследвания показват, че ефективната комуникация с учителя – най-вече обратната връзка, предоставяна текущо, преди формирането на окончателната оценка – може да повлияе положително върху овладяването на учебния материал и удовлетворението на ученика. През септември колежът покани бележитите американски експерти по оценяване Томас Гъски и Лий Ан Йънг, за да проведат двудневен семинар за всички учители, така че да ни помогнат да подобрим резултатите си в тази област. Много учители посетиха и семинар във Виена миналата пролет с друг експерт по оценяването – Дилан Уилиам от Университета на Лондон. От тази година всички учители ще започнат да използват техники за прогнозно оценяване с цел повишаване на академичните резултати на учениците. Очакваме това да изгради по-ефективна среда за учене. Също така внимателно ще проучим други системи за подкрепа на учениците, за да се уверим, че деканите на различните класове, съветниците и учителите своевременно вземат мерки и предлагат ефективна подкрепа, когато научат за потенциални проблеми. 

Цел 3: Да се подобри комуникацията чрез повишаване на ангажираността и подобряване на атмосферата на взаимодействие между различните заинтересовани страни

Членове на общността на Колежа отбелязаха, че е желателно да се повиши ефективността на предаване на информация за ежедневната работа и ученическото представяне. По-конкретно, родителите изразиха загриженост за липсата на информация в реално време за работата на учениците в клас. В отговор, миналата година въведохме електронната платформа Engrade като официален онлайн дневник. Макар и първоначалните отзиви да са много положителни, ще продължим да подобряваме използването на тази технология, за да предоставим както на учениците, така и на родителите полезна и навременна обратна връзка. Наред с това тази година планираме да извършим систематичен анализ на външните и вътрешните комуникации, за да намалим поводите за неудовлетвореност и да намерим начин по-добре да изпълняваме мисията си да обучаваме нашите ученици.

Докато работим за постигането на тези цели, ще приветстваме и вашите предложения и принос. Планираме да провеждаме анкети сред всички ученици и целия персонал, за да измерим напредъка си и да създадем възможности за членовете на общността да ни дадат по-подробни насоки. Искрената Ви подкрепа вече оказва важно влияние върху усилията ни да направим Американския колеж в София по-добро училище. Надяваме се, че ще се присъедините към нас в развитието на „култура за усъвършенстване“ в бъдещите години. 

 

Томас Маршал
Координатор на програмата за професионално развитие на преподавателите
Вътрешен координатор по акредитацията
t.marshall@acs.bg